2010-11-10

Jag har diskat (hemma hos mig) och nu ska jag bada. Först tänkte jag skriva ett mail till päronen om att jag inte åker till dem idag... som det var bestämt tidigare. Men sedan kom jag på att varför ska jag göra det? Jag har ingen lust att kommunicera med min morsa just nu.

Hon har inte hört av sig till mig sedan det som hände igår... nja, kanske ett SMS... jag minns inte riktigt. Till Mårten har hon skrivit mer (fattar inte varför) om bland annat att hon vill ersätta oss med biobiljetter för att vi inte kunde se filmen. Huh? Jag har ingen lust att gå och se filmen på bio längre. Om morsan känner att hon vill ersätta oss på något sätt kan hon väl ge oss pengar istället. Inte för att det på något sätt gör saken bättre... men då kan man göra något vettigt med dem istället. Typ köpa mat eller så. Äh, jag vet inte. Orkar inte älta en massa skit. Apropå skit så ska jag äta sockerfritt senare idag... och ha toalettkonsert för grannarna. Jag tänker inte vara särskilt tyst när jag badar om en stund heller. Varför ska jag alltid ta hänsyn till folk när andra inte gör det mot mig?