2012-11-08

Jag ska lägga mig nu. Väntar bara på att diskrensningen ska bli klar... på datorn alltså. Jag kollade hur gammal min stationära är... den är över 5 år. Mina datorer har i snitt hållt max 3 år. Men det blir väl så när man använder datorn flera timmar per dag.

Jag känner mig nere. Det var ingen bra dag idag... förutom att jag hittade två sköna halsdukar till hyfsat bra pris. Jag vill inte vara kvar i Sverige. Jag trivs inte alls. Spanien känns mer som hemma än vad Sverige gör. Det enda som är bra med Sverige är att det inte finns kackerlackor (förutom den lilla jag hittade i päronens kök i våras), att det finns badkar (stället i Spanien har bara dusch och ett minibadkar som man knappt kan sitta i för halva karet är täckt av en stor skiva som tvättmaskinen står på). Finns det något mer bra med Sverige? Kanske att det är fler events, typ shoppingkvällar och liknande... och andra tillställningar där man kan få gratis saker, dryck eller mat. Utan sådana skulle ju vardagen vara dötrist. Tävlingar finns det förstås... men i Spanien är tävlingarna mycket häftigare... priserna också. Måste skaffa NIE-nummer så jag kan vara med i fler nästa gång jag är i Spanien.

Det var till exempel invigning av ett nytt köpcentrum en bit ifrån Torrevieja... i slutet av september om jag minns rätt. De hade en tävling där en person kunde vinna en check på motsvarande... 5000 kr... tror jag det var... eller var det 10000 kr? Skit samma, Mårten och jag vann inte trots våra bra motiveringar... kvinnan som vann spenderade allt i en affär på en enda designväska. Idiotiskt.

Nej, nu ska jag lägga mig och sova lite. Imorgon ska jag göra rent i akvariet.