2012-11-21

Mitt illamående beror inte bara på att jag om lite mer än 4 timmar varit uppe i ett dygn. Min yrsel är fortfarande kvar. Allt är bara skit med andra ord. Läkaren på neurologavdelningen sa att min yrsel förmodligen beror på spänningar i nacke och huvud och att jag ska gå till sjukgymnast eller ta piller... som jag ändå inte kan äta eftersom de innehåller acetylsalisylsyra... eller vad fan det heter. När jag badade snurrade det till som fan när jag skulle blöta håret. Det verkar som att när huvudet är i en viss position så blir jag yr. Det händer oftast när jag stiger upp och när jag lägger mig men även om jag böjer huvudet långt bak och långt fram.

Spänning i muskler... jo, man undrar ju vad det beror på. Bråcket såklart. Det gör olika ont från dag till dag. Visst, det är bra att veta ungefär när jag ska opereras... men det är jobbigt ändå. Jag vågar inte äta något nästan för det gör mer ont då. Jag försöker äta ordentlig frukost och lunch men till middag äter jag oftast bara en frukt och kanske lite skivad kokt skinka eller salami.

Usch, varför ska man må illa? Jag ska borsta tänderna nu.