2014-03-11

Fiskar

Mina fiskar har flyttat. De bor numera i en jättebra djuraffär. Jag skänkte bort dem för det är inte schysst att låta mina päron ta hand om fiskarna när jag är bortrest under sommaren. Dessutom är det mycket jobb med att hålla rent så även om det känns tråkigt utan dem så vet jag i alla fall att de har det bra och har en massa nya kompisar och ett mycket större akvarium. Stället som tog emot dem har mängder av fiskar, det känns nästan inte som en djuraffär... mer som ett ställe man betalar inträde för att gå omkring och titta på alla färgglada fiskar. Även om ingen köper mina fiskar så får de leva ett gott liv där.

Akvariet hemma hos mig är fortfarande igång. För ett par dagar sedan la nämligen någon av fiskarna en massa ägg. Enligt en annan djuraffär så släpper honan bara ut äggen om det finns en hanne i närheten som kan befrukta dem. Jag tänkte att jag låter allt vara som det är ett tag och ser om det händer något med äggen.