2014-03-18

Operation

Idag träffade jag kirurgen som gjort de två operationerna på mitt bråck (i januari och mars 2013). Han bekräftade att bråcket är tillbaka igen (eller fortfarande). Eftersom överläkaren har lagt sig i mitt fall så har vi passat på att framföra min önskan om att den som är bäst på min typ av bråck ska operera mig... och så ska det även bli. Kirurgen som opererat mig visste om det och verkade lite sur. Under besöket fanns även en praktikant med... och i slutet av besöket så kom även kirurgen in som ska utföra den kommande operationen. Det enda de ska diskutera nu är på vilket sätt jag ska opereras. Vanligvis lägger man tydligen ett nät på utsidan av bukhinnan... vilket de gjorde vid första operationen. Nu kanske de lägger ett nät på insidan. Nåväl, vi får väl se...

Det känns inte alls kul att behöva gå igenom en operation igen... och tiden det tar att återhämta sig efteråt. Mårten och jag som har planer på att köpa cyklar i Spanien och cykla massor. Och jag som precis nått min idealvikt och börjar känna mig fysiskt stark. Jag blir kanske opererad i april så jag får väl se till att träna varje dag ända fram till operationen så kanske det går snabbare med återhämtandet.

Är bara så deppig just nu...