2015-01-31

Idag när jag filmade i fågelboet så upptäckte jag en död fågelunge. Jag tror att den var undervecklad... eh... underutvecklad... äh, inte normal. Det är säkert för att fåglarna inte ruvade på äggen de första fyra dagarna. Det kändes jättetrist att hålla det llla kadavret i handen för kroppen såg okej ut, den hade pyttesmå vingar och babyfötter... men huvudet var helt... vet inte hur jag ska förklara. Ögonen syntes inte, den hade inte samma färg runt där ögonen skulle suttit. Näbben var knappt en näbb och jag misstänker att den dog för den inte kunde få i sig mat.

Jag känner mig ledsen och jag tror fågelföräldrarna gör det också. Jag ska hålla bättre koll på resten av fåglarna... utan att störa dem för mycket... vilket lär bli svårt. När jag tittade i boet såg jag fyra levande ungar. Om jag någon dag inte hör en massa pipande får jag kolla läget.

Nu ska jag sova. Hannen sitter vid spegeln men igår flög han in i boet precis när jag hade lagt mig.

Så sorgligt... fågelföräldrarna vägrade inse att ungen var död för de höll den varm. Så hjärtskärande...