2015-01-24

Så här sover man när man tagit en Flunitrazepam: som en stock i ca 6 timmar och sedan är man pigg. Jag vaknade kl 6 och har inte kunnat somna om.

Igår mådde jag skitdåligt. Mårten och jag var ute och handlade när jag fick extremt ont i övre delen av magen. Jag kunde knappt andas och värken spreds till hjärtat. Jag mindes att enda gången jag känt så var efter senaste operationen när morsan gjort klimp. Då gick ontet över när jag kräktes... så igår fick jag göra samma sak: stoppa fingrarna i halsen. Det är så äckligt men jag hade så djävulskt ont att det inte fanns något annat sätt. Värken gick över men jag mådde illa och hade ångest så jag tog en tablett. Nu mår jag sådär... har inte hunnit känna efter för jag har inte ens stigit upp från sängen.

Idag hade jag tänkt ta det lugnt men jag måste tvätta två filtar i tvättmaskinen, några BH:ar (handtvätt) och göra rent akvariet... och plocka undan saker från golvet så det inte blir en hinderbana när jag är nyopererad.