2021-01-13

Den senaste psykiatern ringde mig två gånger idag. Jag kunde förstås inte svara på grund av mina problem. Mårten pratade med honom och psykiatern säger fortfarande att han inte tänker skriva ut Xanor. Så hans alternativ är alltså: ta Stesolid eller typ dö av ångest. Mårten har haft lite kontakt med hans chef och om inte hon hör av sig idag som hon lovade så har han även kontakt med chefen över henne. Jag har dock inga förhoppningar att något kommer lösa sig. Jag vet, pessimistiskt. Hur sjutton ska man kunna se positivt på saker och ting när läget är som det är just nu? Just det, skrev jag tidigare att han jobbar på samma ställe som första psykiatertanten? Hon som sänkte min dos Xanor (vid behov) med en tredjedel på en gång. Får en känsla att alla på det stället försöker visa sig så duktiga de kan och inte inser att de förstör liv. När statistik på papper är viktigare än en människa... då är något riktigt fel.

Eftersom jag är en person som gillar att undersöka så kollade jag upp psykiatern på Facebook. Man kan inte se någonting alls på hans sida... förutom profilbilden. Vad den föreställer? Honom hållandes en k-pist i händerna, på en skjutbana... med ett överlägset flin över hela ansiktet. Jag har bara ett ord att säga om det: sjukt.