2021-01-08

Jag var och träffade en till psykiater idag. Det gick inte bra denna gång heller. Han förstod inte alls mina problem. Jag kan skriva mer om det en annan dag för jag orkar inte just nu. Kan bara skriva kort att han sa att han inte tänker skriva ut Xanor åt mig eftersom det enligt honom är den värsta av alla bensodiazepiner. Han vill byta ut Xanor mot Stesolid eller som det mer är känt som: Valium. Jag tar bara Xanor vid behov vilket kan variera mellan 1 till 8 tabletter 0,5 mg. Snittet just nu för mig är runt 3 eller 4 stycken tabletter. Han verkade inte fatta att jag bara tar vid behov. Istället vill han som sagt sätta in Stesolid istället... tre gånger per dag med en dos som motsvarar 6 stycken Xanor! Det låter helt sjukt. Han sa emot sig själv ofta också. Han sa att Xanor är värst och väldigt beroendeframkallande och svårt att sluta med. Ändå tänker han inte skriva ut Xanor. Låter det rimligt? Nej...

Jag orkar inte träffa ännu en ny psykiater som säger en sak först och sedan inte håller det den lovar. Det lutar mer och mer mot enda sättet att slippa ångesten...