2021-01-13

Jag skulle lägga mig tidigare... men uppenbarligen blev det inte så. Har ont i nacken som fan men vill inte ta mer ibuprofen idag. Ångesten är sådär. Jag kan i alla fall säga att Stesolid/Diazepam/Valium suger. Förra veckan gjorde jag ett eget test eftersom psykiatern tjatade så mycket om Stesolid. Han skrev ut ett 50-pack åt mig. Jag gjorde så att under ca 30 timmar tog jag ingen Xanor, smärtstillande eller liknande, bara Lergigan som vanligt. Tänkte att då vet jag om Stesolid verkligen fungerar. Efter 30 timmar hade jag skitnycket ångest (var bl.a. nervös för testet). Jag tog 2 stycken 5mg Stesolid, totalt 10mg alltså. En timme gick, kände inget. 2 timmar senare togs pyttelite av ångesten bort men den gnagande panikångesten inuti var kvar. 3 timmar efter jag tagit tabletterna hade jag fortfarande ångest som jag knappt stod ut med. Dessutom hade jag fått biverkningar: nackvärk, fruktansvärd huvudvärk, illamående och problem med ögonen... ja, och klumpighet. Jag kämpade vidare och tog 2 stycken Stesolid till senare på kvällen. 2 timmar senare var ångesten kvar och jag hade så ont i huvudet att jag inte visste vart jag skulle ta vägen.

Det allra jobbigaste är att trots att jag inte tar fler Stesolid så kan det ta upp till 100 timmar innan de är ur kroppen. Jag tror att jag fått Diazepam av läkare vid två tillfällen tidigare: i Flensburg på väg hem från Spanien och på en Finlandsfärja. Men vad hade de två tillfällena gemensamt? Jo, jag hade även Xanor i kroppen.

Jag hade hoppats att Stesolid skulle fungera så som psykiatern sa... men nu sitter jag här i ångestskiten utan psykiater och snart utan Xanor. Senaste dagarna har jag testat att bara ta två stycken 0,5 mg Xanor på morgonen, 1 st Lergigan efter lunch, 2 st Lergigan vid 21, sen en GABA-tablett innan jag lägger mig. Fungerar sådär... bättre än Stesolid i alla fall.

Jösses... skärmen på mobilen slocknade. Trodde allt jag skrivit var borta. Okej, jag hajar hinten. Klockan är snart tre på natten och jag borde sova.