2021-02-19

Känner mig nere idag. Nej, det är inte för att jag vägde mig på Wii Fit och såg att jag behöver gå ner ca 10 kg. Det var exakt samma mängd jag misstänkte att jag vägde för mycket. Ska inte väga mig mer på ett tag för det visar ju egentligen fel. Muskler väger väl mer än fett? Och det tar längre tid att bränna fett än att bygga muskler? Tror det. Så i början kommer jag gå upp mer i vikt. Märker jag att byxorna framöver sitter lite lösare så kan jag ju väga mig igen. Jag har i alla fall tränat 6 dagar i rad nu. Inte hela tiden alltså... ha, ha... utan ca en timme per dag i 6 dagar.

Varför är jag nere då? Vet inte. Det är kanske på grund av allt. Pandemi, mens, värk i kroppen, idioter i Big Brother, korkade psykiatrer, oviss framtid när det gäller allt. Jag menar... jag trappar ner Xanor för att helt sluta med dem. Inte ens ha vid behov eftersom ingen skriver ut Xanor. Okej, husläkaren gjorde det senast men det är inget jag räknar med ska ske fler gånger. Jag har Flunitrazepam kvar men det tänker jag bara ta vid absoluta kris-situationer. Men även om jag blir helt fri från Xanor... vad ska man göra när det fortfarande är pandemi överallt... man har ju inga resor att se fram emot, man kan knappt göra något kul. Visst, blir vädret bättre så kan man vara utomhus mer... men det känns ändå som en jävligt dyster framtid. Dessutom är det superjobbigt att ge sig ut med mindre mängd Xanor i kroppen. Jag var ute en kort sväng igår med Mårten och jag blev helt tömd på energi för det var så ansträngande.

Imorgon kommer Mårten hit igen. Jag ger mig kanske ut om det går... men absolut inte till någon affär. Fortfarande är det fruktansvärt många som handlar mat på helger.

Jösses. Jag kollar på Big Brother på TV. Vilka tråkiga deltagare. De har fest och så står flera redan nu och borstar tänderna. Klockan är ju inte ens tolv... Många har redan lagt sig ser jag nu. Kul...