2022-08-30

De senaste dagarna har jag försökt sysselsätta mig med olika saker som TV, dator osv för att inte tänka på hur jag mår. Ändå mår jag skit och just nu är allt ännu mer skit. Stället som gjorde ultraljudet ringde Mårten idag och gav mig en tid hos en onkolog för att "prata om framtiden". Mårten försökte få reda på om de vet om det är en cancerknöl eller inte men den som ringde sa typ ingenting. Jag tänker inte gå till det där jäkla stället igen med tanke på hur de behandlat mig. Jag orkar inte. Varför kan de inte berätta något om knölen? Fast med tanke på att de vill skicka mig till onkologen så verkar det som att jag har cancer.

Förra gången (2020) verkade de bry sig lite mer. Jag fick träffa en cancerläkare redan innan ultraljud som förklarade allt och fick även en kontaktsköterska man kunde ringa om frågor och annat. Nu känns det som att man är helt värdelös och bara skickas omkring typ som att "här är den där jobbiga patienten igen".