2022-08-04

Jag måste kolla igenom mina vänförfrågningar på Facebook oftare. Jag missade helt att en kändis skickade en förfrågan... för 7 veckor sedan. Jag är ingen speciell person alls... men är man redan vän med några kändisar så misstänker jag att man dyker upp som förslag eftersom man har gemensamma vänner. Kul i alla fall att folk vill bli vän med mig.

Vänförfrågningarna brukar öka när pandemin är värre så jag antar att det är sämre igen eftersom jag har 52 förfrågningar att gå igenom. Jag kollar alltid vad det är för människor för jag vill inte bli vän med spam-konton eller konstiga individer... *ha, ha*.

Nästa vecka ska jag på datortomografiundersökning. Känns nervöst men det är i alla fall inte så långt från mitt hem. Jag fick välja mellan tre eller fyra olika platser. Sophiahemmet var en av dem. Jag brukar gilla det stället men det ligger i stan... biltull och parkering är inte billigt precis... så jag tog ett ställe här i norra Stor-Stockholm.

Nej, nu ska jag sova... eller försöka i alla fall. Det är 25,3 grader inne just nu. Imorgon ska det blir över 27 grader ute så jag stänger balkongdörren innan jag lägger mig. Det är så fuktigt både inne och ute. Jag är glad att jag har luftavfuktare. I badrummet har jag alltid Torrbollen. Funkar jättebra, allt känns mindre klibbigt och framför allt handdukarna känns fräschare när det inte är så fuktigt i rummet.