2022-08-14

Jag höll på att dö för en stund sedan. Jag åt äpple när jag helt plötsligt inte kunde andas. Äppelbiten hade hamnat fel. I vanliga fall när man sätter i halsen räcker det med att man hostar till en eller två gånger och sen är allt okej. Inte den här gången. Under kanske 10 sekunder kunde jag inte få in luft. Jag försökte tänka "ta det lugnt, få inte panik"... men det är svårt när man inte kan andas. På något sätt hostade jag upp äppelbiten. Problemet löst... eller hur? Nej. Tydligen var det inte bara en äppelbit som hamnat fel. Det var saft från äpplet också. Jag hostade upp massor av äppelsaft innan jag kunde få luft enklare. Nu flera minuter senare hostar jag fortfarande upp saft som hamnat fel. Hela upplevelsen var för jävlig. Jag måste ta mindre bitar framöver och tugga noggrannare och... jag vet inte... vara mer försiktig.