1993-01-14

Hej. Idag slutade jag 13:45. Sammanfattning: Först hade jag samhälle. Då skrev jag ner med egna ord om EG:s forskning från en stencil. Sen hade jag svenska. Då var det meningen att man skulle redovisa hur det hade gått för några affärer som man hade besökt tidigare. Men senare visade det sig att man inte alls behövde redovisa. Det räckte med att en i gruppen talade om hur det hade gått. Sen hade jag spanska. Spansklärarinnan frågade mig på spanska hur vädret var ute och jag svarade "mál". Då började hon tjata om att vi skulle svara med så långa meningar vi kunde. Sen hade jag lunch. Det var någon äcklig sörja som påminde om snor, både till konsistensen och färgen. På naturkunskapen höll vi på med jorden. Vi ska ha ett "litet läxprov". Vi fick sluta 13:35 men "M" och jag stannade kvar och gjorde färdigt uppgiften. Och "smörade" litet för läraren så klart.