1993-01-12

Hemma. Kort sammanfattning: På spanskan upptäckte jag att ingen av de nya killarna gick där. Jag var och simmade idag (är helt befriad från gympan, men måste simma istället). När jag skulle gå in till damernas omklädningsrum fick jag syn på något på anslagstavlan: "OBS! Endast manlig personal". Jag tänkte: "Jaha, vad då?". Jag gick in och började klä av mig. Då kom det en ung kille som gick omkring och svabbade golvet. Mitt hjärta hamnade i halsgropen. Där stod jag i trosor och t-shirt med ögonen uppspärrade. Jag väntade tills han var färdig och fortsatte sedan klä av mig. När jag kom ut i simhallen och klev ner i bassängen, fick jag syn på killarna som satt i det lilla badvaktsbåset. FEM stycken ursnyggingar! Inte nog med det: en gymnasieklass hade gympa på andra sidan. Jag simmade en halvtimme och steg sen upp ur bassängen. Jag vågade inte gå fram till badvaktsbåset och fråga efter gympalärarens pärm (jag brukar skriva upp hur mycket jag har simmat), så jag gick och duschade och bastade.