1999-03-07

Nej, jag är ingen morgonmänniska. Anledningen till att jag är vaken är helt enkelt mina underbara små fåglar... som skriker så himla högt att det känns som att öronen ska sprängas. Deras senaste favoritställe är dessutom lampan i taket...

Igår tog jag mig in till stan... med Roslagsbanan. Det gick ganska bra eftersom jag hade stöd av Roger och Xanor. *skratt*. Jag sålde mina gamla PC-spel för en jävligt dålig slant, men vad gör man inte för att få lite pengar? Sedan åkte vi med Roslagsbanan till Täby centrum där jag köpte fågelfrön, maggots och annat smarrigt till fåglarna. Efter det bar det iväg till Vivo där vi köpte mat åt oss själva... hade tur och hittade extrapris på frysta maträtter: 5 för 100:-.

Sen ringde jag min farsa för att höra om han kunde skjutsa hem oss från centrum, eftersom det inte gick några bussar. Tyvärr så hade det snöat en hel del och han kunde inte ens öppna garageporten. Då det skulle ta minst en timme med Roslagsbanan att ta oss från centrum och hem, gick vi och frågade hur mycket en taxi tog för den korta biten hem till mig. 50 spänn... och det var det verkligen värt...