1999-12-13

Är det Lucia idag? Har knappt märkt av det. Jag vaknade vid elva idag och har känt mig seg ända sedan dess. Jag har städat och diskat idag. Har inte hunnit läsa något i min bok.

För en stund sedan gjorde jag mina 75 sit-ups. Roger och jag har bestämt att vi ska göra några varje dag. Jag gör det mest för hans skull. Det är inte min mage som behöver tränas, utan en viss person som just nu säkert väger runt 110 kg. *ler*. Allting blir ju lättare när man gör det tillsammans. I alla fall... när jag gjorde sit-ups idag så höll jag på att skratta ihjäl mig. För plötsligt kom en av mina fåglar och satte sig på mitt ena knä och sedan den andra fågeln på andra knät. Det var så himla komiskt.

Oj, nu är det dags för Ricki Lake. Jo, jag fick ett brev från den psykiatriska mottagningen (där min läkare är). Det var från en psykolog som jag har gått hos tidigare. Jag ska dit på en så kallad psykoterapibedömning. Psykoterapi? Hm, jag måste läsa lite mer om vad det innebär. Har de ingen kognitiv beteendeterapeut?