1999-12-09

Den här dagen har varit minst sagt händelserik. Imorse duschade jag i någon timme eller så och tvättade håret. I förmiddags planerade jag att först diska och sedan laga mat. När jag stod där och diskade så kände jag plötsligt något varmt vid mina fötter. Jag kollade ner... och såg vatten som forsade ut från skåpet under diskbänken. Jag försökte hålla för där vattnet kom ifrån... men det rann inte ner som det skulle... alltså var jag tvungen att släppa och låta det rinna ut på köksgolvet. Snabbt hämtade jag hink och trasa och torkade upp allt. Sedan ringde jag Roger som ringde till fastighetsskötaren. Senare på eftermiddagen kom en kille och tittade på rören men sa att problemet förmodligen var längre ner. Han ringde efter en annan snubbe och gick sedan. Efter det ringde "K". Jag skulle hjälpa henne skriva ett papper. När vi var mitt uppe i arbetandet ringde det på dörren. Det var gubben som skulle fixa problemet i köket. Det hela tog inte speciellt lång tid. Men fy fan vad det stank!!! Usch! Jag lämnade skåpdörrarna öppna för att lukten och fukten skulle försvinna. Nu har det värsta gått över. Det luktar bara lite blött trä. Och det fungerar bra att spola vatten...