1999-12-24

Dagen började ju bra... med illamående och en känsla av att jag skulle vara sjuk. Tog tempen - ingen feber. Gick ut i köket, tog en Xanor. Fick syn på vitaminburken och förstod plötsligt varför jag mådde så dåligt. Jag glömde ta vitamintabletten igår. Det är nämligen så här: Det senaste halvåret (redan innan jag slutade med medicinen) så har jag ätit en vitamintablett om dan. Tabletten är proppad med alla varianter av B-vitaminer och just den här sorten innehåller också Inositol som jag har läst ska vara bra. Och det har nog hjälpt. Jag har ju klarat mig hyfsat efter medicinsänkningen. Och varje gång när jag har glömt att ta en vitamintablett så har jag mått dåligt dagen efter. Det känns precis som de dagar jag glömde ta min antidepressiva medicin. Men det är typiskt att jag skulle glömma att ta vitamintabletten just igår.

Senare idag ska Roger och jag över till mina föräldrar. Jag hoppas att Xanor har verkat till dess och att jag mår bättre. Nu ska jag ut på Internet en sista gång för idag. Sedan återkommer jag bara imorgon eller dagen efter det. Men jag tar med mig papper och penna ifall att jag skulle få något infall att skriva dagbok.