1999-12-05

Jag har inte skrivit dagbok på ett par dagar. Anledning: min dator har inte fungerat. Men nu verkar den vara okej igen. Det har inte hänt så mycket den senaste veckan. Julklapparna jag beställde via Internet kom för någon dag sedan, så nu slipper jag tänka på det.

Jo, just det. Läkaren jag var hos i måndags tyckte det var mycket bra och duktigt av mig att ha kunnat sluta med medicinen. Jag blev glad när jag hörde det. Min förra läkare sa nämligen något i stil med att: "Du kommer att få tillbaka panikångesten om du slutar äta medicinen". Det var ju verkligen lugnande att höra... Nu har det gått ca 3 månader sedan jag slutade och hittills tycker jag att det har fungerat hyfsat bra.

Natten till idag mådde jag inte alls bra. Det var inte panikångest... utan illamående. Jag måste ha ätit något under kvällen som min mage inte gillade. Jag tänkte att det nog skulle gå över. Men efter att Roger och jag hade lagt oss så kändes det ännu värre. En halvtimme senare var jag tvungen att springa till toa och spy. Efteråt kändes det bättre, fast jag var alldeles utmattad. Jag vaknade bara vid tolv idag. Roger sover fortfarande.