1999-12-22

Vilken jävla kväll. Roger och jag kom just hem från föreningen. Det enda roliga där var att prata med "K" och att jag fick en liten present som tack för att jag hjälpte henne skriva ett brev. Resten av kvällen var bara skit. Jag hade tagit dit ett program på svenska som jag installerade. Sedan kom en kille och sa att han skulle installera win98 och en annan webläsare. Jaha, kul att någon hade sagt det till mig. Jag kunde lika gärna ha stannat hemma. Nåväl, jag skiter i det där. Hoppas bara att han inte tar bort allt från hårddisken. Det vore synd om alla databaser, viktiga brev och annat försvann. Hemresan var lika jävlig den. Roger och jag fick skjuts upp till busshållplatsen av "K" och vi hann precis med bussen. Sedan skulle vi byta till en annan buss. Vi stod och väntade... och väntade. Till slut kom bussen och vi frågade om det var rätt. Nix, vi stod på fel sida av gatan. Toppen. Vi gick över och fick vänta ytterligare 20 minuter. Om jag säger så här: med bil skulle det ta ca 10 minuter från föreningen och hem till mig. Nu när vi åkte så tog det 1 ½ timme. Fy fan säger jag bara. Mina tår är som isbitar. Imorgon ska jag ta ett långt och varmt bad...