2000-03-04

Jag har just sovit i några timmar. Var helt utmattad. Dagens story: vaknade imorse, tog en Xanor, åt frukost, åkte till centrum med Roger. Allt gick bra där och jag kunde gå omkring i många olika affärer och titta på olika saker. Jag köpte dock bara saker som jag behöver (shampo och Alvedon till mig, mat åt fåglarna osv). Vi kom hem... och jag kände att jag var tvungen att prata med morsan om pluggandet. Sedan var det kört. Jag bröt ihop helt och hållet. Tårarna rann i floder. Jag vet inte hur det blir med någonting. Det enda jag vet är att jag mår sämre än vad jag har gjort på länge. Och jag tror det beror på att jag känner mig stressad. Jag äter sämre, sover dåligt, har fått början till magsår igen... och jag har haft känningar av panikångesten. Tidigare den här veckan var jag tvungen att ta en Xanor även fast jag inte skulle någonstans. Jag ska till psykologen på onsdag så jag kan ju ta upp det här med skolan och hur jag känner det. För det måste ju vara ett problem när man alltid känner sig stressad och som att man har en massa krav på sig... även av en sådan vanlig sak som pluggande. Jag funderar också på att ringa min läkare och be henne skriva ut Losec. Vi får se hur magen mår i helgen.