2000-03-27

Roger ringde aldrig igår... men han ringde nyss. Han var över hos en kompis igår. Jag frågade honom varför han inte ringde. "Jag tänker så mycket på jobbet", sa han. Okej, visst. Det hade räckt med att han bara hade ringt och sagt hej, hur har du haft det idag osv. Ett kort samtal är ändå bättre än inget alls. Speciellt om han vet att det får mig att må bättre. Nåväl, jag kanske får ändra på mina förväntningar. Kanske jag ska ställa mig in på att han inte ringer... och när han väl ringer så blir det något positivt. Hm... nej, det låter ju löjligt.

Jag hade tänkt ta ett långt, hett bad idag men det blev inte av. Månadsplågan anlände imorse. Äh, nu ska jag inte famla runt bland tankarna i huvudet. Jag går ut i köket och sätter in en pizza i ugnen. Sedan kollar jag på TV. Ja, just det. Jag var ute på en promenad idag också. *ler*. Det känns skönt när man klarar av något som man har bestämt sig för. Jag hoppas bara att det blir varmare ute snart.