2001-01-25

Farsan har just gått med fågeln. Jag är helt slut. Tidigare idag försökte jag fånga hannen för att klippa klorna. I vanliga fall brukar han ge upp efter några minuter... men så var inte fallet idag. Efter 20 minuter gav jag upp. Jag får antingen fånga honom när han är i buren eller senare ikväll när han sover.

Att fånga honan var ganska lätt. Hon var redan instängd i buren, och efter ett par minuters försök så fick jag tag i henne. Och hon fick tag i min tumme... med näbben. Det gjorde ont, men inte tänkte jag släppa henne för det. Sen fick jag in henne i "fågelkartongen" och efter det lugnade hon ner sig... några sekunder.

Vad härligt det är med lite tystnad. Honan bara tjattrade hela tiden och det gick mig nästan på nerverna. Hannen är mycket lugnare och snällare. *ler*. Just nu sitter han på dörren och halvsover.

Själv tänker jag ta ett långt, varmt bad. Hoppas bara att jag inte blir störd av grannens musik. "Vinyl 107" är inte riktigt i min smak... inte alls.