2001-01-18

Tidigare idag ringde jag till läkaren. Trots att jag ringde någon minut innan telefontiden började så hann någon före mig. *suck*. Så jag gick ner till tvättstugan. Den som hade tiden innan mig var inte färdig utan hade kläder kvar i torktumlaren. Alltså kunde jag inte låsa och gå upp till min lägenhet (som jag normalt brukar göra). Och aldrig att jag lämnar min tvätt obevakad. Nix. Så jag satt där nere, tittade ut genom fönstret och funderade på vad jag skulle göra. Jag kom på att jag kunde ringa till läkaren från mobilen. Problemet var bara att jag inte riktigt kom ihåg numret. Jag chansade och kom rätt. Fast det var fortfarande upptaget. Efter 20 minuter svarade läkaren äntligen. Jag frågade om jag kunde höja medicinen och hon sa att det var okej.

Resten av tvättiden satt jag och spelade memory på mobilen. Jag var lite social också... för flera grannar kom in och då växlade vi några ord. Det låter kanske inte så märkvärdigt... men för mig var det träning.

Från det ena till det fjärde... så åt jag årets första semla igår. *mums*. Fast jag avskyr mandelmassan. Den pillar jag alltid bort. Det är inte något större fel på smaken, men något i den får mig att må illa.