2001-01-05

*gäsp*. Jag vaknade klockan tio imorse av väckarklockan. På något sätt lyckades jag stiga upp ur sängen. Måste ju vända på dygnet igen så att jag är vaken när alla andra "normala" människor är uppe.

Jag upptäckte på förmiddagen att månadsplågan hade kommit. *puh*, då kan man andas ut än en gång. Idag ska jag börja med p-piller... för första gången. Borde egentligen gjort det tidigare eftersom Roger och jag strulade runt från det att jag var 22 år. Snacka om att man är korkad... vi använde inte ens kondom. Jag måste ha haft en väldans massa tur som lyckats undgå att bli gravid.

Jag tycker inte om att ta tabletter... av någon sort. När jag var yngre fick min morsa alltid mosa tabletterna (t.ex. Alvedon) och blanda med socker. Jag kunde inte svälja tabletter, hur små de än var. Tack och lov går det bättre nu. Hur skulle jag annars få i mig den runda b-vitamintabletten som är 1,3 cm i diameter och ca 0,8 cm tjock?