2001-04-29

Jag är väldigt trött. Vet inte varför...

Hittills har det fungerat bra att vara vän med Roger. Men när jag åkte med honom till akuten förra veckan så måste det ha rört upp en massa känslor inom mig. Den senaste veckan har jag inte alls mått så bra. I förrgår bestämde jag mig för att det bästa är om Roger och jag bryter kontakten helt och hållet. Jag vill kunna fokucera mig på att bli bra från panikångesten och den sociala fobin. Det hjälper ju knappast till om man dessutom har kärleksbekymmer...

Så igår åkte jag och mina föräldrar till Roger. Jag lämnade tillbaka filmerna som jag lånat av honom. Och som en sista grej så installerade jag en ny mus han köpt (A.I.K.-färger förstås), och fixade även inställningarna i e-postprogrammet så att allt fungerade. Sen sa vi bara "hej då". Han åkte iväg med sin polare (de skulle spela Bingolotto), och jag fick skjuts hem av mina föräldrar.

Det är kanske enkelt att säga att man inte ska höras eller träffas något mer. Men eftersom han har Internet nu så blir det lite krångligare tror jag. Jag får göra mig 'osynlig' på ICQ och kanske hålla mig undan från Lunarstorm... i alla fall ett tag... tills jag känner mig starkare. Mitt självförtroende har aldrig varit bra, men just nu har det försvunnit helt och hållet. Det känns så i alla fall. Jag får hoppas på att talesättet "tiden läker alla sår" stämmer.

Oj, snart är det dags att spana in Star Trek. Jag ska ha något gott att smaska på också... kanske en stor (väldigt stor) muffins med äpple och kanel? Ja, det låter bra. Kanske jag äter upp den andra också, den som är fylld med hallon och blåbär.