2001-04-02

Roger sa att han skulle dyka upp idag efter fotbollsmatchen. Vi får väl se när det blir. Matchen slutade vid nio...

Jag tänker i alla fall fortsätta att kolla på TV. Jag har ju fått två nya kanaler: Animal Planet och E!. Fast Animal Planet är förstås mycket intressantare. Synd bara att jag blev av med NGC (National Geographic Channel).

*gäsp*. Jag känner mig ganska trött. De senaste dagarna har jag inte mått så bra. Jag har haft huvudvärk och lite feber.

Arkiv X var sådär idag. Varken dåligt eller superbra. Jag spelade in Cityakuten på video.

Vad är det för dag idag? Just det... måndag. På torsdag ska jag till Sophiahemmet där de ska undersöka mina ögon. Jag funderar nämligen på att fixa till min närsynthet med laser. Jag har knappast pengarna som behövs för operationen, utan jag får låna från mina föräldrar. Sedan gäller det att vara snål så jag kan betala tillbaka skulden fort. Jag tycker inte om att vara skyldig någon pengar.

Men... först och främst ska jag ha ett samtal med en läkare och så får de bedömma om det är lämpligt för mig att genomgå operationen. Alternativen är väl glasögon (*suck*) eller linser (*blä*). Jag har haft linser förut och det kändes som att ha ett hårstrå i ögat hela tiden. Inte var det speciellt billigt heller... absolut inte i längden. Självklart vet jag att den här laseroperationen inte heller är helt smärtfri. Men tänk att kunna se ordentligt. Sådana "löjliga" saker som att se vad det är för nummer på bussarna (innan de har stannat vid hållplatsen). Eller att kunna se folks ansikten ordentligt, gå på bio utan glasögon, ströva i naturen. Det måste vara som att uppleva en helt ny värld. Och en sådan viktig sak som synen, det tycker jag är ovärderligt och om det går att korrigera så att man ser bra... ja, då spelar det egentligen ingen roll vad det kostar.