2001-04-07

Tjohooo! Äntligen har jag också bredband (ADSL). Som vanligt krånglade det i början. Själva modemet och uppkopplingen fungerade bra, men det brusade i telefonen och nummerpresentatören fungerade inte. Jag bläddrade i alla papper som följde med och kom fram till att sladdarna i mitt första telefonjack var felkopplade. Det skulle vara två sladdar som kom in, och två som gick ut till nästa jack. Problemet var att det satt FYRA sladdar som gick till nästa jack. *suck*.

Så jag ringde till kundtjänst där jag hamnade i kö. Jag fick vänta ett bra tag eftersom det var 22 st före mig. Till slut svarade i alla fall en tjej. Jag förklarade precis hur allt var. Hon verkade inte förstå någonting och jag fick upprepa allt minst tre gånger. Ju mer vi pratade desto mer förvirrad tycktes hon bli. Sen sa hon att hon skulle prata med sin kollega. Jag väntade ca 7 minuter, sedan var hon tillbaka och sa att hon talat med en annan tjej där. Hon babblade något om att mitt jack var parallellkopplat, men det skulle vara seriekopplat. Jaha... det blev jag inte mycket klokare av. Så jag frågade om de inte kunde skicka ut en tekniker. Vet du vad hon sa då? Jo: ”Det kostar så mycket att skicka ut någon”. Hon föreslog att jag skulle fråga någon kunnig vän eller anlita någon. Hm!

Nu är det i alla fall fixat och allt fungerar. Jag gjorde det själv... trots att jag inte kan något om sånt. Oops... *he, he*.