2002-06-09

Aldrig får man sova ut när man är trött. Först ringde föräldrarna på dörren eftersom de var och simmade här i närheten. Sen ringde Mårten. *gäsp*

Igår var det ganska trevligt ändå. Efter att ha tagit några Xanor åkte morsan och jag med Roslagsbanan in till stan och sedan några hållplatser med tunnelbana. Först stannade vi till vid Slussen och kollade runt lite (såg bl.a. alla svettiga marathonlöpare). Sen gick vi till Kungsträdgården och lyssnade på den timmeslånga konserten med Infinite Mass. Efter det gick vi tillbaka till norrström och väntade på att fyrverkeriet skulle börja. Vi stod där i säkert 40 minuter... men det var värt väntan för fyrverkeriet var verkligen häftigt. Det roligaste av allt var några slags jättestora eldbomber (jag kan inte förklara det bättre). Trots att de var mitt ute på vattnet slogs vi av en väldig hetta varje gång de "smällde av" en.

När jag hade borstat bort alla rester efter fyrverkeriet (vi stod precis i vindriktningen) och fått skräpet ur ögonen så gick vi till Östermalmstorgs tunnelbana och åkte hem. Klockan var strax före 22 när jag klev in genom dörren hemma. Jag borstade tänderna och hoppade direkt i säng.