2002-06-01

Idag har jag varit ute och gått/sprungit med en hund. Jag var hos mina föräldrar och grillade. Senare på eftermiddagen så kom deras granne över med hunden som vi skulle passa medan de åkte in till stan. Morsan och jag tog med oss hunden på en liten promenad... som visade sig bli en ganska lång promenad. I de flesta fall lät jag hunden bestämma åt vilket håll vi skulle gå. Sedan testade jag bara för skojs skull hur fort Trulsa (ja, hunden heter så) skulle gå om hon fick som hon ville. Jag höll kopplet slappt hela tiden... och resultatet blev förstås att hon småsprang... och jag sprang efter. *skratt*

Om jag hade en större hund så skulle jag nog sätta mig på cykeln och motionera med hunden. Det måste ju vara jättetrist för en hund att bara gå hela tiden. Men sådan är jag... vill att djur också ska kunna känna sig fria så gott det går. När jag ser mina fåglar flyga omkring i lägenheten eller när jag hör hannen sjunga, då gläds jag åt dem eftersom de verkar trivas. Att det sedan innebär att jag måste torka upp lite fågelskit... ja, det skiter jag fullständigt i. *ha, ha*

Min morsa frågade tidigare idag om jag hade någon kontakt med Roger (mitt ex) fortfarande. Jag svarade att vi skickade meddelanden till varandra via nätet då och då. Vad hände då ikväll när jag satt och tittade på TV? Jo, telefonen ringde och det var ett nummer som jag inte kände igen. Snabbt kollade jag upp det på Internet och det gick till någon kille i Skärholmen. När det ringde igen några minuter senare så svarade jag. Det var Roger som var hos en polare. Vi pratade inte så länge, han berättade bara att han börjat jobba igen, skulle tatuera sig osv.

Hm, har jag förresten skrivit om att han numera är sambo med en 39-årig kvinna? Det är ganska komiskt egentligen, han har tydligen fastnat för en 6 år äldre kvinna... medan jag är allt mer intresserad även av yngre killar än mig. Jag måste skylla det på Lunarstorm eftersom killarna som skriver till mig där är allt mellan 15 år och upp till 53 år. Förut hade jag en gräns på att en kille helst inte ska vara mer än sju år äldre. Nu får jag väl ta och lägga till en gräns åt andra hållet... max sju år yngre än mig. *skratt*

Sorry, nu började jag tänka på killar igen... känner mig ungefär som när jag var 17 år. Förutom skolan var killar det enda man hade i huvudet. Nej då, så illa var det nog inte... hoppas jag.

Nu ska jag testa GB's polkagrisglass. Sen är det snart dags att lägga sig för jag ska upp tidigt imorgon. *fniss*