2002-06-15

Mårten gick för en stund sedan och jag tänkte lägga mig och sova snart. Igår var Mårten och jag ute en sväng till affären. Sedan tittade vi på en film... och blev störda hela tiden av telefonsamtal. Jag blev lite paff när en av mina mostrar ringde från Kanada. Vi växlade att prata mellan ungerska och engelska. Jag är jättedålig på att prata ungerska (däremot förstår jag allt andra säger) så när moster räckte över luren till mormor så blev det bara några korta fraser som: "hej", "tack", "bra".

Så över till dagens händelser då. Efter två Xanor åkte Mårten och jag hem till mina föräldrar med buss. Vi satt ute en stund i solskenet, sen var det fotboll på TV. Jag avskyr sport men ville inte vara oartig så jag satt också och kollade (försökte spana in några snygga spelare... *ha, ha*). Efter första halvlek kom två gäster till. Så vi högg in på kycklingsalladen. Nåväl, de gjorde det... jag hade en separat skål. Man kan säga att det var kycklingsallad utan kycklingen.