2002-10-12

Idag var jag hos föräldrarna och åt lunch. På hemvägen handlade vi lite.

Hur gick det då igår? Jo, morsan och jag vandrade runt i city och tittade i affärer. Jag hittade inget åt mig själv, bara en julklapp till Mårten. Julhandlandet är nästan färdigt, har två julklappar till Mårten, en till morsan. Jag ska bara köpa en grej till åt lilla mamma och en till farsan. I år blir det tack och lov inga presentkort. Sådana är dock alltid bra att ta till om man inte kommer på något att köpa.

Enda gången jag inte mådde så bra igår var konstigt nog när vi satt och åt. Vi var på Åhléns City och deras restaurang. Jag åt pannkakor med sylt och grädde. Klarar inte av att äta "tyngre" måltider när jag är ute.

Vi åkte några stationer med tunnelbana och det gick ganska bra. Jag hade med flit på mig stövlar som det är 8 cm klack på. Det betyder att jag blev 180 cm lång. Det var många på tunnelbanan, men med min längd så kände jag mig inte instängd i alla fall.