2003-02-22

Imorse tog jag Xanor för jag visste att det skulle bli en lång dag. Först till föräldrarna på lunch, sedan lite shopping i centrum och till sist möte på SPS. Jag ringde mina föräldrar strax före tio imorse, men ingen svarade... trots att de hade sagt att de inte skulle iväg någonstans. Jag ville köpa en liten blomma till morsan eftersom hon inte mår så bra... så jag tog på mig ytterkläderna och gick ner till mitt lilla centrum där jag köpte några rosor i blomsterbaren (jo, den heter faktiskt så... finns små barstolar, fast jag har aldrig sett någon använda dem).

Sedan upptäckte jag att bussen skulle gå inom ett par minuter, så jag tänkte "Äh, vad fan.. jag testar väl att åka". Det gick ganska bra. Väl hemma hos föräldrarna så var det alldeles tomt (tur att man har kvar husnycklarna). Det dröjde dock inte länge förrän de kom tillbaka från sin promenad. Morsan blev glad när hon fick se mig och en aning rörd av blommorna. Det känns bra att kunna muntra upp folk.

He, he... kom just på en sak. Tanten i blomsterbaren blev ganska överkörd av mig. Hon fick knappt en syl i vädret. Men det blir lätt så eftersom jag själv arbetat i blomsteraffär och vet exakt hur jag vill ha saker och ting. *ha, ha*.

I det stora centrumet köpte jag lite kläder (en top och två byxor) och så var jag bara tvungen att köpa en amerikansk läsk och äkta amerikansk macaroni & cheese (jag utforskade Coop Konsums importhylla). Jag måste ju testa hur det smakar. *ler*. Vi får se om jag tillagar det imorgon kväll eller någon gång nästa vecka.