2004-05-08

Ännu en händelsefull dag på jobbet. Hrm, det kan knappast bli lugnare än såhär. Själv är jag inte speciellt lugn... eller jo, det är jag väl nu. Men för en stund sedan så blev jag orolig när fågelhannen trillade ner på burgolvet och inte kunde ta sig upp. Ena foten verkade nästan förlamad så han låg på rygg och försökte sprattlande ta sig upp på ett ben. Till slut verkade andra benet fungera igen och han hoppade upp på en av de lägre pinnarna i buren. Sedan satt han där ett bra tag och återhämtade sig lite. Imorgon ska jag lägga in mer tidningspapper på botten av buren... så det dämpar fallet en aning.

Idag har jag varit hos mina föräldrar på lunch. Jag satt ute en stund också och... hm, kan man kalla det "sola" även om man har en massa kläder på sig? Okej, jag solade ansiktet. Senare åkte vi till Ulriksdal och promenerade en hel del. Får väl se om jag sover bättre inatt när jag fått i mig så mycket frisk luft.