2004-05-15

Nu är jag hemma igen. Jag hittade det mesta som jag ville köpa. Det var bara en sak de inte hade på Coop... och sen var det inte så bra kvalitet på äpplena så det ska jag handla imorgon i Vivo samtidigt som jag köper 5 Findusrätter för 99 kr.

I min port så sitter det en lapp om att det ska vara filminspelning i huset nu på onsdag, kanske tisdag beroende på vädret. Om jag läste rätt ska de filma i hissen... det är tydligen till någon tv-reklam. Varför någon skulle vilja filma här fattar jag inte. Både lilla och stora hissen ser rätt så hemska ut. De är slitna, har repor här och där, snusprillor i taket, snorkråkor som ungar kletar på väggarna för skojs skull, lite klotter och smuts förstås. Jag har i alla fall aldrig märkt att de städar i hissarna. Ibland (typ en gång i månaden) ser man någon människa som går omkring och svabbar golvet lite i porten och på varje våning.