2004-09-19

Jag är ledsen just nu. Alla tårar gick åt igår så jag sitter bara här vid datorn och känner mig nere. En annan sak jag är ledsen över är att det känns som att ingen lyssnar på vad jag säger. Och om ingen lyssnar... vad är det då för mening med att prata? Jag får skriva mer här i dagboken istället. Alltid finns det väl någon som läser vad jag skriver. Även om det inte skulle vara så, så får jag i alla fall ut det jag har inom mig. Känslor, tankar och så vidare.

Jag vet fortfarande inte om den nya fågeln är en kille eller tjej. Jag har döpt den till Angel. Man uttalar det inte på engelska utan på spanska, det låter coolare då. Skulle det visa sig vara en tjej så får jag väl ändra uttalet till det engelska för det låter mer tjejigt. Fågeln har fått sitt namn från serien "Buffy the vampire slayer". Hm, fast TV4 kommer ju snart visa serien "Angel". Nåväl... fågelhonan döpte jag till Cordelia när jag köpte henne för ca 3 år sedan. Då var jag ju bara tvungen att ta ett namn från samma TV-serie. Xander är för mesig och Spike är lite för... spike. Så det fick bli Angel.

Det har tydligen tillkommit någon ny lag, så även om jag skulle upptäcka att Angel är en hona så får jag inte lämna tillbaka den. Försäljaren i djuraffären babblade om någon hälsogrej. Jag förklarade att jag skulle ha fågeln i en separat bur i ett annat rum, men det spelar tydligen ingen roll. Så jag kan mycket väl komma att ha två risfågelhonor... och vad ska jag göra då? Köpa två hannar?

Just nu sitter de två fåglarna tätt intill varandra uppe i taklampan och sover. Vad nu då kanske du tänker. Jo, igår så ställde jag in buren med den nya fågeln i samma rum som den andra. När jag vaknade efter en liten tupplur så förde Angel ett jäkla liv och verkade vilja flyga ut. Vad annat kan man göra än att släppa ut den? Precis... sedan flög de två fåglarna lite tillsammans. Och, inte att glömma... den nya fågeln hoppade lite för honan. Hoppande när det gäller risfåglar är en inledning till parningen. En hona skulle väl inte hoppa för en annan hona? Skulle inte tro det... men å andra sidan har jag inte hört Angel sjunga än... det absoluta tecknet på om det är en hanne eller hona. Only time will tell...