2004-09-28

Jag känner mig fortfarande lite nere. Men det går väl över någon gång. Den nya fågeln har inte sjungit än, men jag är ganska säker på att det är en hanne. Han har lugnat ner sig lite nu men han vågar fortfarande inte hoppa in i buren. Han måste ha burfobi eller något liknande. Jag var tvungen att sätta upp en matskål på utsidan av buren och en vattenskål som står på vardagsrumsbordet. Jag hoppas att han en dag tar mod till sig och hoppar in i buren. Då får han ju käka massor av goda saker som hirskolv och kraftfoder.

Idag var morsan och jag i centrum och köpte kläder. Jag gör inte det så ofta så jag passade på att köpa några tröjor och strumpor. Men det är för jävligt vad de tar för priser på vissa ställen. Jag såg en huvtröja i en av de "finare" butikerna som kostade närmare 1000 kr! Aldrig i livet att jag ger ut så mycket pengar för en tröja.

Nej, nu ska jag äta en havreboll och se vidare på TV. Adjöss...