2010-12-29

Jag glömde visst skriva om julklapparna. Det blev ett par stycken ändå. Jag fick en del kul saker... det roligaste var nog mässlingen från Mårten. Det är alltså ett litet mjukisdjur i form av sjukdomen mässlingen. *ha, ha*. Tänk vad man kan hitta på nätet. Jag hade inte speciellt roliga julklappar till päronen och Mårten. Jag gav bl.a. en förpackning gelégodis till morsan. Det första hon sa var: "tack, men jag äter inte socker så farsan kan få den istället". Eh... okej, men hon åt ju en likadan för mindre än en månad sedan. Mårten blev i alla fall glad över boken han fick. Farsan tackade också för godiset och textilnäsdukarna han fick från mig.

Nej, nu har mina föräldrar åkt in till stan så jag ska passa på att gympa. Jag gillar inte att göra det när någon är hemma för när man står där ibland så hör man plötsligt någon röst som säger: "he, he, vilka roliga figurer" eller liknande. Jag gillar inte när folk glor på mig och jag inte vet om det. Samma sak när någon hänger över axeln och kollar vad jag gör på datorn. Usch! Jag får väl skaffa ögon i nacken... eller sätta upp en spegel.