2011-12-27

Det är dags att lägga sig men som vanligt har jag ingen lust. Idag var Mårten här en stund. Vi kollade in reorna och jag köpte lite kläder. En del var jättebilliga... 50 kr för en t-shirt, 75 kr för en annan snygg topp. Det dyraste jag köpte tror jag kostade 299 kr. Jag hittade ett par jeans för 100 kr... som hade kostat 399 kr innan. Så det var ju ett bra kap... men jag måste testa dem lite mer för att kunna känna efter om jag ska behålla dem. De är köpta hos H&M och där kan man antingen byta storlek eller få ett tillgodokvitto om man inte är nöjd med reainköpen. Det är bra...

Visst låter jag glad idag? Känner mig inte speciellt uppåt. Det var en trevlig jul med god mat, filmer, julklappar o.s.v. men jag är ändå deppig. Jag har rensat ut i stort sett alla mina böcker. 8 stora papperskassar med Stephen King och Dean Koontz ska jag försöka sälja. En del är ganska svåra att få tag i så de kanske man får lite för. Jag har bara kvar ca 10 böcker. Jag har helt och hållet tappat intresset för att läsa böcker. Jag ser hellre på film. Fast ännu hellre är jag ute och reser. Tänk att få se nya platser, få nya erfarenheter... uppleva spänning. Skulle jag ha pengar så hade jag åkt på en evig road trip... genom hela Europa... USA såklart. Jag skulle nästan kunna tänka mig att bo där också... Miami lockar en del... men Spanien gillar jag också.

Vad är det för liv att bara sitta här i lägenheten, störas av idiotgrannar, frysa arslet av sig, vara uttråkad 97 procent av tiden...

Jag är så jävla sugen på choklad jämt men jag vill inte ha gigantiska finnar. Irriterande. Allting är irriterande just nu. Äh, jag går väl och lägger mig. Det blåser som fan ute... kanske inte som igår... men det hörs ändå. Har fått en jäkla hosta också. Det är väl bara det som saknas... att min hals fuckar upp igen och man måste pröjsa läkarbesök och dricka jävla morfinhostmedicinen. Visst, den fungerar och man blir skönt flummig... men jag hatar att vara sjuk. Det kittlas hela tiden i lungorna... de senaste två dagarna alltså... det är värst på kvällen och natten. *suck*

Vad är det för dag imorgon? Tisdag? Ja, eller idag om man ska gå efter klockan och inte när man lägger sig. Vet inte alls vad jag ska hitta på. Diska? Städa? Hell no. Orkar inte. Lösa korsord? Nej. Någon gång (men inte imorgon) ska jag lyssna igenom alla mina CD-skivor och bara spara de som jag kommer lyssna på igen. Imorgon... blir det väl datorn och TVn som mina ögon kommer vila på. Skitkul. Jag hittar kanske något annat att gå igenom och slänga. Jag ska leva minimalistiskt... enligt mina mått alltså. Det är kanske lite mer än normalt för andra. Hm, det lät knäppt. Oj, tiden bara rinner iväg... ja, jag ska lägga mig.