2011-12-18

Ja, jag ska sova. Måste bara skriva om mina fiskar. Jag har tre spanska, äkta guldfiskar och en svensk guldfisk (som har lite större fenor). Jag har även en pitbull pleco (ja, den heter så). Sedan fick jag ju av misstag några sebrafiskar (danior). Sen köpte jag fler danior av samma sort eftersom det är en stimfisk. Efter ett besök hos djuraffären för några veckor sedan köpte jag 5 st siamesiska algätare (siamensis). Men jag blir så förbannad på folk som jobbar i djuraffär och inte är ärliga eller helt enkelt inte kan något. För det första hade jag aldrig köpt algätarna om jag vetat att de kan bli 15 cm långa... och att de hugger och förstör fenor hos fiskar i samma släkte. Av en slump är alla 3 sorterna (guldfisk, sebrafisk, siamesisk algätare) karpfiskar. Mårten hjälpte mig att skänka de siamesiska algätarna till ett zoo här i närheten. Istället köpte jag två pitbulls till. De är också algätare. Så nu har jag fyra guldfiskar, 3 pitbull pleco och... ca 11 sebrafiskar (de simmar så fort och mycket att det är omöjligt att räkna). Ca 4 eller 5 av sebrafiskarna är feta. Hm, har jag skrivit om det här? Fick bara en sån känsla...

Äh. Någon gång när jag är mer hos mina föräldrar igen så ska jag försöka föröka sebrafiskarna. Vissa säger att det är svårt men jag tänker testa ändå. Man ska tydligen ta ut en fet hona (full med rom förmodligen) och en eller två hannar till ett... lek-akvarium. När de har lekt färdigt så flyttar man tillbaka de vuxna... och sedan är det väl bara att hoppas på att det blivit något. Sen har jag ingen aning om hur pass lätt det är att få ynglen att överleva och vilken typ av mat de ska ha osv. Men jag kan ju prova. Romen går ju ändå till spillo om de släpper den i stora akvariet. Guldfiskar äter nästan allt... och mycket.

Nej, nu måste jag lägga mig för jag mår inte alls bra. Inte för att jag vet om det blir bättre av att jag lägger mig... i mörkret... med känslan av att vara helt ensam i hela världen.

Okej, okej... jag ska slita mig från datorn. Jag skulle säkert kunna skriva en roman bara för att slippa sova men jag får väl lyssna på kroppens signaler mer. Fan... jag vill inte. Jag hatar livet. God natt.