2014-04-10

Allt är skit

Bråcket gör ont, jag har ångest som fan, magkatarren i matstrupen stör och det känns som att jag har feber. Fast det är kanske för att jag ska ha mens nästa vecka. I vanliga fall är min temp 36,7. Innan jag får mens brukar tempen vara 37,4 och under mensen 37,1. Nu ska jag sova... vill bara bort från allt jobbigt... speciellt eftersom det var en skitdag idag... ja, utöver alla jävla krämpor.

Mårten och jag var i en stormarknad ikväll och gick där i nästan två timmar för att hitta mat och en massa annat som jag skulle behöva efter operationen och även till Spanienresan. Jag skulle handla några saker till morsan och även Mårten ville ha rabatt på ett par grejer. Jag hade nämligen 10% rabatt på ett helt köp, det var därför vi var där så länge. Vad hände då som var så jobbigt? Jo, när jag skulle betala med mitt Mastercard så gick det inte. Kassörskan bad mig försöka igen. Det fungerade inte då heller. Hon tittade på mig och sa sarkastiskt: "Har du pengar på kontot eller?". Jag sa att jag har kreditkort med trettitusen som gräns och var inte ens i närheten av det och att jag bara för mindre än två timmar sedan köpte Descutan i apoteket. En annan tjej fick ta över och försöka hjälpa oss i en självskanningsavstämningskassa. Det fungerade inte där heller. Kassörskan frågade om jag kunde gå till bankomaten och se om jag kunde få ut pengar med kortet där för att se om jag hade pengar!!! All personal och andra människor omkring tittade på mig och tänkte säkert att jag var en svindlare, fattiglapp eller liknande. Det var sjukt förödmjukande och jag mådde jättedåligt.

Några minuter senare lyste alla självskanningskassor rött och ingen kunde betala med kort någonstans... inte i vanliga kassorna heller. Då blev allt ännu mer kaotiskt och personalen sprang omkring som yra höns. Den tjejen som försökt hjälpa oss bara försvann utan ett ord. En annan tjej frågade efter en stund om vi hade fått hjälp. Vi svarade högt och tydligt "nej". Vad tror du hon gjorde? Bara hastade därifrån och hjälpte andra!!! Till slut kom personal nr 2 tillbaka och frågade återigen om jag inte kunde ta ut kontanter. Nej, verkligen inte... att göra det med mitt Mastercard kostar en avgift. Så jag fick lämna alla varor där... med värde typ 1500 kr. Jag tror inte att hon gjorde något för att häva köpet... jag kan inte sådant där... eller behövdes det inte för att deras system var offline och inte fick kontakt med min bank? Hela mitt köp måste ju ha funnits i deras datorer eftersom när vi bytte kassa så knappade hon bara in något snabbt och fick fram vad jag skulle betala...

På måndag eller tisdag... knappast imorgon... äh, jag måste kolla att inga pengar dragits för jag gjorde ju tre försök och vem vet vad som händer när affärens system får kontakt med bankerna igen? Det vore verkligen inte kul om 4500 kr dragits.

Om du undrar varför jag har en kreditgräns på 30000 så är egentligen enda orsaken att jag är garderad om något skulle hända när jag är utomlands.

Blä, mår jättedåligt. Jäkla stormarknad och personal som fått mig att må skit. Jag överväger att aldrig sätta min fot där mer. Det finns ju trots allt andra affärer jag kan handla i...