2016-11-13

Jag har inte packat upp allt än... och jag har egentligen lust att packa ner allt igen och dra tillbaka till Spanien. Jag trivs bättre där... men stället vi brukar få låna är inte byggt för vinterväder.

Det är jättejobbigt att känna att man inte har något hem. Om det inte var iskallt i min lägenhet på vintern och jag kunde slippa grannar som låter onormalt mycket... och det halvstökiga området där brandkår, polis och ambulans dyker upp ofta... då skulle jag vara där jämt. Jag gillar min lägenhet. Den är ljus, charmig, har bra planlösning och jag ser vattnet när jag tittar ut genom fönsterna. Men det går inte att vara där jämt, då skulle jag bli ett nervvrak. Jag önskar att jag inte hade någon granne ovanför för det är det som stör mest. Jag står med i Stockholms bostadskö tror jag... så jag får väl logga in och kolla om det finns något ställe som lockar. Helst skulle jag vilja byta till en annan lägenhet i mitt hus... men längst upp finns det inga ettor. Det är dyrt också... jag betalar över 4000 kr i hyra... kanske 4300 eller ännu mer? Jag har e-faktura med autobetalning så jag orkar inte tänka på vad jag betalar i hyra. Det jag vet är att jag betalar mycket mer än 100 kr per kvadratmeter. Fast vad vet jag, det är kanske normalt för en lägenhet på mindre än 40 kvm...

Öh, varför sitter jag här och svamlar? Jag är ju sjuk och ska sova. Det måste vara för att jag laddade ner franska NRJ-appen till mobilen och lyssnar på fransk rap. Jag tror att min kropp har saknat musik.