2016-11-15



Ny frisyr? Uhm... nej. Så här blir det när man är dunderförkyld och bara sover på rygg i flera dagar. Det är nog ingen idé ens att försöka borsta ut tovorna. Jag hoppas det löser sig när jag badar nästa gång. Jag har hittat ett balsam från Pantene som är toppen... så adjöss L'Oréal.

Som du ser borde jag kanske börja kalla mig blondin istället för brunett. Det tar lite tid att vänja sig vid hårfärgen. Jag har haft kastanjefärgat hår, ljusbrunt, mörkbrunt, svart... men aldrig blont. Den här färgen jag har nu gillar jag mest. Jag har försökt bli blond tidigare men det har alltid blivit fel: för mycket åt det röda hållet, för mycket kycklinggult. Nu har jag äntligen hittat två hårfärger som har ask i sig och som verkligen blir som man tänkt sig. Tyvärr finns ingen av dem i Sverige. Jag har provat andra ask-hårfärger som finns här men det blir ändå alltid röda eller fulgula pigment i håret. Så nu är jag nöjd. Frågan är om det räcker att färga med den ena eller om jag måste använda båda jämt... bäst att göra som jag gjorde senast. Jag köpte inte med mig tillräckligt med hårfärg från Spanien för att kunna experimentera.