2020-12-20

Fattar inte att folk klagar på alla nya restriktioner. Man måste skärpa sig annars blir allt mycket värre. Folk gör fortfarande onödiga saker ute, reser, går ut och käkar osv.

Läste just på Aftonbladet att UD inte avråder resor till eller från UK trots den nya mutationen av viruset som kan vara 70% mer smittsam. Jag kollade på brittiska hårnissen som hade pressträff tidigare idag. Även där förstår inte folk en så enkel sak att om man samlas hela tjocka släkten och firar jul så kan det vara sista julen för en eller flera av dem.

I Stockholm klagar föräldrar (anonymt konstigt nog) att barn- och ungdomsidrotten stängs från imorgon. Hur tröga är folk? Ingenting kan vara viktigare än ett liv. Har sett att många på nätet klagar över att behöva vara hemma och nu även kanske ha barnen hemma. Om man inte pallar med att umgås så mycket med sin partner och barn så tyder väl det mer på att det är fel på relationen och att man kanske inte skulle skaffat barn.

Fan, varför går tiden så fort ibland? Jag hade tänkt sova vid midnatt. Jag har mått skitdåligt idag. Tog 2 st Xanor imorse. Sedan tog jag Lergigan mitt på dagen och kvällen och för en timme sedan tog jag GABA-tabletten. Känner inte någon superångest just nu men jag vet ju inte hur jag skulle mått utan tabletten. Det finns egentligen bara ett sätt att testa den och det är att ta den när jag har svinmycket ångest och inte tagit någon Xanor.