2020-12-11

Vad händer i USA egentligen? De har över 16 miljoner smittade och snart 300.000 döda. Sjukt. Totalt smittade i världen just nu är 70,6 miljoner. Vad blir det imorgon när jag vaknar? 71 eller kanske mer...?

Äh, jag ska borsta tänderna snart och sedan lägga mig. Jag tror att jag ska färga håret imorgon... men som vanligt vet man aldrig med mig... det beror på hur jag mår. Målet är i alla fall att färga håret. Hehe, det rimmade. Inte för att någon kommer se mitt färgade hår... men jag själv slipper se de mörka rötterna. Mår man kanske bättre om man gör sig finare? Tror det...

Just det, jag ska ta ibuprofen innan jag sover för jag har mer ont i nacken igen. Om jag inte rör så mycket på huvudet tänker jag inte på smärtan. Vem vet, jag har kanske vant mig vid den. Men det är jobbigt. Skrev jag att jag var hos husläkaren? Det gick väl sådär. Han var så tveksam till att skriva ut sömnmedicin och tyckte att jag skulle prata med psyk om det trots att jag flera gånger sa till honom att psyk skriver bara ut psykmedicin nuförtiden. Jag sa också att jag fortfarande har ont i nacken så han ska skriva en remiss så jag kan gå och röntga nacken.

Mårten pratade med min cancer-kirurg och hon tror inte jag har cancer. Efter att nästan ha tjatat på husläkaren om en snabbsänka så fick jag ta en och jag hade 14. Tror man ska ha under 5 eller liknande. Cancer-kirurgen sa i alla fall att jag kanske alltid har hög sänka. Det stämmer nog. En till sak hon sa var att det var tur i oturen att jag inte fick någon efterbehandling för cancern för det hade påverkat immunförsvaret och jag hade inte kunnat leva ett någorlunda normalt liv. Med andra ord hade jag kanske behövt sitta inomhus och inte gå ut alls.