2020-12-07

Sovdags. De senaste dagarna har jag bara tagit en tablett 0,5 mg Xanor per dag. Det känns inte bra men jag får väl stå ut. Känner inte av några fysiska besvär än... förutom min vanliga nack- och ryggvärk. Igår innan jag skulle sova testade jag att ta en GABA-kapsel. Jag har googlat och det ska fungera ungefär likadant som Xanor... men förmodligen inte på exakt samma sätt eftersom det säljs som naturläkemedel. Det står i alla fall att man absolut INTE får ta bensodiazepiner samtidigt. Då kan man hamna i koma. Därför tar jag dem med många timmars mellanrum. Vet inte om jag kände något speciellt igår... men jag hade inte heller superångest. Å andra sidan varierar ångestnivåerna jämt hos mig. Tror inte jag någonsin är helt utan ångest (utan Xanor alltså)... det kan vara lite ångest, ganska mycket ångest, mycket ångest, för mycket ångest och jag-står-nästan-inte-ut-ångest.

Varför skriver jag om ångest när jag ska försöka sova? Korkat. Vad ska jag tänka på istället? Hm... musik, spel... reality-TV? Jag har tack vare Mårten tillgång till en app på Apple TV som har MÄNGDER av realityserier. Jag skulle kunna sitta dygnet runt och kolla på såpor. Jag tycker det är intressant att se andras liv men också hur folk är. Jag kollar just nu på Vanderpump rules. Killen som jag i början uppfattade som kallast och nästan lite sociopatisk visar sig nästan vara den mest känslosamma.