2020-12-15

Vilket jäkla tjat om SMS:et som vissa inte fick från Folkhälsomyndigheten... ingen bryr sig. Morsan fick sitt SMS innan mig och jag sa att det förmodligen bara var spam för det var så oseriöst och tillförde egentligen ingenting nytt. Tror de att ett SMS ska få folk att skärpa sig? Nej, det tror jag knappast. Fortfarande har de så konstig syn på hur man ska skydda sig osv. Man ska vara ordentlig och undvika folksamlingar, man ska tvätta händerna... men ingenting om att hålla rent ytor som många rör. Man ska helst handla ensam men att delta i idrottsaktiviteter är okej. Kul, hur fan ska jag handla ensam? Det går inte. Vad då, ska jag skicka iväg Mårten och handla åt mig varje vecka och sedan föra över pengar till honom? Eller menar de att det mest gäller familjer att de inte ska ta med sig barnen och handla? Vad händer om någon säger till Mårten och mig när vi handlar? Vad ska jag säga då? Öh, jag har psykiska problem och kan inte handla själv... vill du ha numret till min psykiater? Hm...