2022-10-27

Även om allt är skit så kände jag ändå igår en lättnad över att det inte finns några planerade besök någonstans. Att jag kan få en chans att andas lite... ända till idag. Först damp det ner ett papper om att arbetarna ska in i lägenheten igen för att kolla jobbet de gjorde för några veckor sedan. De ska in i alla rum så vi måste göra som förut att Mårten är här och jag är hos morsan... men jag måste försöka stänga in fåglarna i buren innan. Stressigt.

För en stund sedan ringde någon på min dörr... en gång... och en gång till en stund senare. Sedan bankade personen på dörren. Jag vågade inte gå fram med en gång för att titta... och när jag väl vågade mig fram så hörde jag precis hissdörren stängas och jag såg inte vem det var.

Sen fick jag två papper från samma sjukhus där jag opererades med två tider till en läkare och sjuksköterska. Va?! Jag trodde det var avslutat för tillfället eftersom jag ska fundera över hur jag ska gå tillväga. Jag vet inte alls vilka personerna är eller varför jag ska träffa dem, det står ingen information alls i papperna. Fan, hela jävla dagen är förstörd med en massa ångest och skit...